تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد
سرخط خبرها

چالش‌های اصلی بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

  • کد خبر: ۲۱۵۱۷۵
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
چالش‌های اصلی بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
نظرسنجی جدید روزنامه «وال استریت ژورنال» از افزایش نگرانی شهروندان آمریکایی در مورد سن «جو بایدن» و مسائل مهمی از جمله مهاجرت و افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده به عنوان چالش‌های اصلی این سیاستمدار دموکرات برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده پرده برداشت.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج نظرسنجی جدید «وال استریت ژورنال» حاکی از آن است که حدود ۳۱ درصد از رای‌دهندگان بر این باورند که وضعیت اقتصاد ایالات متحده طی ۲ سال گذشته، در بیشتر دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن، بهتر شده است که نسبت به نظرسنجی این روزنامه آمریکایی در ماه دسامبر (آذر/دی)، ۱۰ درصد افزایش داشته است. با وجود این «بهبود جزئی» در دیدگاه رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به اقتصاد کشورشان، نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده همچنان ادامه دارد و بیش از دو سوم از رای‌دهندگان نسبت به پیشی گرفتن تورم از رشد درآمدشان، ابراز نگرانی می‌کنند.

از سوی دیگر، رای‌دهندگان همچنان نگرانی سن و توان رهبری بایدن هستند. بخش قابل توجهی یعنی ۷۳ درصد، بایدن را پیرتر از آن می‌دانند که بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آتی آمریکا انتخاب شود و [این موضوع]بر جایگاه کلی او تأثیر می‌گذارد.

در یک رقابت احتمالی پایاپای بایدن و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ترامپ با ۴۷ درصد حمایت در مقایسه با ۴۵ درصد بایدن، پیشتاز است، در حالیکه موضوع مهاجرت اکنون یکی از نگرانی‌های اصلی رای‌دهندگان است.

نظرسنجی «وال استریت ژورنال» نشان می‌دهد که بهبود اقتصاد، کمی به بایدن [برای انتخاب مجدد]کمک می‌کند، اما توجه رای‌دهندگان به سمت مهاجرت که موضوعی چالش‌برانگیز برای دولت فعلی آمریکا است، معطوف شده است.

بر پایه این گزارش، بحران مهاجرتی به یکی از دغدغه‌های اصلی رای‌دهندگان آمریکایی تبدیل شده است و از نظر اهمیت موضوع، از اقتصاد پیشی گرفته است و ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی، آن را موضوعی مهم می‌دانند.

علاوه بر این، مخالفت بایدن با مدیریت مهاجرت و درگیری رژیم اسرائیل و حماس همچنان بالاست و چالش‌هایی را برای انتخاب مجدد او در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده ایجاد می‌کند.

گفتنی است تعداد پناهجویانی که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می‌کنند در دهه گذشته افزایش یافته و این موضوع نگرانی خاصی را برای مقامات مهاجرت فدرال، دولت و نمایندگان کنگره ایجاد کرده است.

نگرانی‌ها درباره این موضوع تا جایی است که نامزد‌های انتخاباتی جمهوری‌خواه و دموکرات به موضوع مهاجرت و نحوه مدیریت مهاجران به عنوان یکی از موضوعات اساسی مورد بحث در کمپین‌های خود می‌پردازند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->